The Shore Sky Tower Melaka

9. The Shore Sky Tower


                           Image result for the shore sky tower



Gambar tersebut merupakan pemandangan dari atas THE SHORE SKY TOWER. Tempat ini merupakan salah satu tempat yang wajib dilawati oleh semua orang. Pengalaman yang menarik menanti pengunjung untuk melihat keindahan keseluruhan bandar Melaka adalah di sini. The Shore Sky Tower terletak di tingkat 43 dan merupakan struktur buatan manusia tertinggi di kota bersejarah itu. Di sana menawarkan pemandangan yang menarik dan menakjubkan sehingga 50 kilometer dari setiap arah.

The Shore Sky Tower banyak menggunakan konsep dinding kaca bagi menerapkan elemen dan perasaan berada di langit serta membolehkan pengunjung melihat pemandangan bawah secara menyeluruh. Berjalan di sekitar bumbung pagar yang dibina daripada kaca memudahkan anda semua melihat pemandangan bandar Melaka secara langsung. Jangan bimbang di sini ada disediakan teleskop bagi memudahkan anda melihat pemandangan bandar Melaka secara menyeluruh. Rasa sendiri perasaan berdiri di atas lantai berkaca apa yang anda perlukan adalah keberanian. Perkara ini agak menyeramkan bagi mereka yang takutkan ketinggian. Sesiapa yang gayat boleh cabar diri sendiri untuk mencuba berjalan di atas lantai berkaca. Pengalaman ini pasti akan sentiasa terpahat diingatan. Jangan lepaskan peluang ini dan ajak ahli keluarga dan rakan-rakan untuk bersantai di THE SHORE SKY TOWER.



video pemandangan dari atas The Shore Sky Tower


Muhammad Hanis bin Rusman (2019).  Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Antarabangsa, Program Persediaan Ijazah Sarjana Muda Perguruan, Bahasa Melayu (A), Ambilan Jun 2019.

Comments